Ирээдүйн түргэн тусламж: Ус төрөгчөөр цэнэглэгдсэн нисдэг машинууд
Нисэх онгоц бүтээдэг “e-VTOL” авиа компани нь агаарын түргэн тусламжын “Hatzolah Air” фирмтэй хамтран ирээдүйн түргэн тусламжын үйлчилгээ үзүүлэх төсөл боловсруулж эхэлжээ.
Устөрөгчийн түлшний шийдэл тийм ч давуу талтай биш. Машин болон бусад тээврийн хэрэгслийн хувьд түлш болон цахилгааныг ашиглах нь давуу талтай байдаг. Түргэн цэнэглэлт, хол зам туулах болон эдийн засгийн хувьд ч тийм давуу талтай шийдэл биш юм. Гэхдээ нислэгийн хувьд энэ нь өөр хэрэг. Учир нь нислэгийн хувьд хамгийн чухал зүйл нь даацын асуудал юм. Тийм ч учраас устөрөгчийн шийдэл нисдэг машины хувьд байж болох асуудал. Тэр дундаа “e-VTOL” далавчгүй түргэн тусламжын тээврийн хэрэгсдлийн хувьд маш чухал асуудал юм.
Устөрөгч нь энэ нисдэг тээврийн хэрэсэлд ашиглаж болох хамгийн хүнд түлш юм. Одоогоор тулгамдаад байгаа хамгийн том асуудал нь устөрөгчийг агуулах түлшны сав нь доторх түлшнээсээ илүү жинтэй байгаа нь энэ давуу талыг нь үгүй хийж байгаа ажээ. Маш өндөр хэмд хөргөсөн, шингэн устөрөгчийг бага хэмжээнд хадгалж болох ч түргэн халж, тэсрэх аюултай тул ашиглахыг хүсээгүй гэнэ. Харин одоогийн ашиглаж буй аргачлалаар устөрөгчөөс эрчимхүч гаргаж авах аргыг бодолцсон хэдий ч өртөг хэт өндөр тул бас л шийдэл болж чадаагүй гэнэ.
Уг тээврийн хэрэгсэл нь дугуйтай бөгөөд газардсаны дараа ойрын зайд явах боломжтой гэнэ. Нисдэг машины ихэнх загварт дугуйг оруулдаггүй, учир нь жин маш чухал тул хүндрэлтэй байдаг гэнэ. Дээр нь гол зорилго нь нисэх тул дугуйн шаардлага тийм ч их гардаггүй. Харин “e-VTOL”-ийг түргэн тусламжын зориулалтаар ашиглах учир, тодорхойгүй нөхцөл байдлаас шалтгаалж бага зайд газраар явах шаардлагатай гэж бодсны үндсэн дээр ингэж бүтээсэн ажээ.
Хэн бүхэн л түргэн тусламжыг маш богино хугацаанд, жинхэнэ утгаараа түргэн шуурхай байхыг хүсдэг. Тэгвэл машин замын түгжрэл зэрэг бусад асуудлыг бодолцсон ч хамгийн ашигтай байж болох гаргалгаа нь нисэх юм. Уг тээврийн хэрэгсэл нь хэдхэн минутын дотор нисэн очиж, танд үйлчилгээ үзүүлэх эсвэл буцаад эмнэлэгрүү маш хурдтайгаар нисэж чадах нь эрсдэлтэй өвчтөнүүдийн хувьд тун сайхан мэдээ юм. Мэдээж замдаа түгжрэлд орох зэрэг асуудал гарахгүй нь тун ч сайхан хэрэг. Мэдээж тухайн тээврийн хэрэгсэл нисэх явцдаа чимээ гаргах хэдий ч хэн ч түргэн тусламжын тэргийг чимээтэй байлаа гэж гомдоллохгүй гэж найдаж байна.
“e-VTOL” ийн ганц сул тал нь жингийн асуудлыг шийдэх юм. Тийм ч учраас одоогийн байдлаар 2 хүний л даацтай байгаа юм. Энэ нь түргэн тусламжын хувьд тийм ч хангалттай жин биш юм. Тийм ч учраас энэ бүтээлийг улам төгөлдөржүүлэхийн тулд зохион бүтээгчид нь ажилласаар байгаа юм. Түргэн тусламжын хэргэцээнд тааруулахын тулд маш олон шаардлага байсаар байгаа бөгөөд эдгээр бүх асуудлууд шийдэгдсэн даруйд бид мөдхөн нисдэг түргэн тусламжтай болох нь ээ.
Уг нисдэг тээврийн хэрэгсэл ашиглалтад орсноор хэд хэдэн давуу байдлыг үүсгэх юм. Нисэх зай нь тийм ч богино биш учир хөдөө эсвэл алслагдмал биш бүсэд богино хугацаанд хүрч үйлчилгээ үзүүэлх боломжтой. Мөн түүнчлэн зогсоолын асуудал ч тийм хэцүү биш юм. Учир нь ердийн машины хэмжээтэй учир буухад саад бага учирна.
Гэсэн ч одоогийн байдлаар энэ нь зөвхөн төслийн хэмжээнд байгаа бөгөөд бодит биелэлээ олж амжаагүй байгаа юм. Мөн түүнчлэн “e-VTOL” Төсөлд хэд хэдэн компаниуд нэмэгдэх орох сонирхолоо илэрхийлсэн байна. Хэрэв энэ төсөл биелэлээ олбол өвчтөнүүд болон авто замд ч маш тустай юм.
Эх сурвалж: Forbes